fbpx Skip to main content
Šeši patarimai: koks poilsis yra efektyviausias ir kaip išlaikyti jėgų atsargas visus metus
koks poilsis efektyviausias

Šeši patarimai: koks poilsis yra efektyviausias ir kaip išlaikyti jėgų atsargas visus metus

Šeši psichologės patarimai: koks poilsis yra efektyviausias. Patarimai ir rekomendacijos.

„UPA Medical SPA“ centro psichologė Rasa Kazlauskaitė, pasidalino patarimais apie tai, koks poilsis yra efektyviausias, net jei tam turime tik kelias dienas.

„Svarbu vienodai rūpintis
ne tik savo kūnu, bet ir vidiniu pasauliu, todėl SPA lankytojai kreipiasi
į psichologą, kai nori išmokti atsipalaiduoti, įveikti emocinius sunkumus. Esu
ir medicininės reabilitacijos komandos narė, tad su kolegomis teikdami
kompleksinę pagalbą galime efektyviau padėti atsistatyti po traumų, operacijų,
o taip pat – atgauti jėgas pervargus ar po sunkių emocinių išgyvenimų“, – apie
savo darbą pasakoja R. Kazlauskaitė, vedanti įvairias relaksacijas suaugusiems
ir vaikams, taip pat muzikos terapiją.

Psichologė pasidalino šešiais patarimais, kaip tinkamai pasirūpinti savimi ir savo poilsiu.

1. Laiku atpažinkime nuovargį

Pasak R. Kazlauskaitės, nuovargis gali pasireikšti labai skirtingai: motyvacijos stoka, sunku mąstyti, susikaupti, nepasiilsima net ir pamiegojus, gali pasireikšti apatija, padidėjęs dirglumas, liūdesys. Taip pat gali prasidėti skausmai, pavyzdžiui, nugaros, galvos. Jie signalizuoja, kad kažkas yra negerai.

„Labai svarbu rūpintis savimi ir stebėti kūno signalus, kad netektų pasiekti išsekimo būsenos, po kurios atsistatyti sunkiau. Tam reikia kasdien laikytis darbo-poilsio rėžimo, o atostogos ir poilsis turi būti reguliarūs. Tai ne tik sumažina daugelio ligų riziką, bet yra būtina mūsų fizinei ir psichologinei gerovei“, – teigia psichologė.

2. Pakeiskime aplinką

Atostogos
raminančioje kurorto aplinkoje gali būti daug efektyvesnės už bandymą
atsipalaiduoti namuose. Nauja aplinka, dėmesys sau, malonios ir naudingos
procedūros sustiprina ir emociškai, ir fiziškai.

„Svarbu suprasti, kad aplinka mus labai veikia, todėl poilsiui reikėtų rinktis atpalaiduojančią erdvę, be dirgiklių. Atostogų metu išvykus į kitą miestą, ypač kurortą, galima pailsėti nuo rutinos, įprastos aplinkos, nuo visų, įprastoje aplinkoje egzistuojančių „reikia“ ir „privalau“. Nauja vieta, nauji įspūdžiai suteikia teigiamų emocijų, leidžia pasijusti kitaip, todėl geriau pasiilsima. Miesto triukšme ir šurmulyje gyvenantiems žmonėms ypač gerai praleisti daugiau laiko gryname ore, gamtos apsuptyje, nes gamta mus atpalaiduoja, gydo“, – teigia R. Kazlauskaitė.

3. Pasimėgaukime kūno
procedūromis

Pasak psichologės, reguliarios
kūno procedūros dėl egzistuojančio kūno-psichikos ryšio,
atpalaiduoja ne tik kūną, tačiau gali prisidėti ir prie
geresnės psichikos sveikatos: pagerinti miegą, sumažinti nerimo, depresijos
požymius, streso poveikį, bei suteikti gerų emocijų (laimės,
malonumo jausmus). Taip nutinka dėl fiziologinių priežasčių – hormonų dopamino
ir serotonino išsiskyrimo.

„Tai veikia ir
atvirkščiai – rūpindamiesi savo psichikos sveikata, spręsdami savo
psichologinius sunkumus, pavyzdžiui, įveikdami baimes, įgydami daugiau
pasitikėjimo savimi, po truputį ir kūnui padedame jaustis kitaip. Atsipalaiduoja
įsitempę raumenys, praeina galvos skausmai ir kita. Todėl visuomet patariu, jei yra galimybė ilgiau
pabūti SPA centre, išbandyti keletą procedūrų, relaksacijos
rūšių, paieškoti, kas labiausiai padeda atsipalaiduoti, pailsėti“, –
teigia R. Kazlauskaitė.

4. Raskime laiko poilsiui kasdien

Stresas ir įtampa daro
didelę žalą žmonių sveikatai, deja, ypač siekiant karjeros aukštumų, tai
neretai tampa neatsiejama profesinio gyvenimo dalimi. Visiško atsparumo
nuolatiniam stresui įgyti neįmanoma, tačiau galima tai sąmoningai suprasti ir nepamiršti
reguliariai atsipalaiduoti, atsitraukti nuo rūpesčių.

„Gaila, kad labai daug
kalbame apie darbą, bet per mažai apie atostogas, poilsį, gebėjimą
atsipalaiduoti. Žmonės skirtingi ir dėl tam tikrų asmenybės savybių skirtumų
skirtingai priima stresą. Galime sąmoningai ugdyti savo atsparumą, keisti savo
požiūrį į tam tikrus dalykus, koreguoti savo reakcijas į stresą ar net keisti
aplinką, kurioje per daug įtampos. Stresas išsekina, todėl ypač po labai
įtemptų dienų, būtina skirti laiko atsistatyti, pailsėti“, – teigia R. Kazlauskaitė.

Specialistė pabrėžia, kad
žmogus turi ilsėtis kasdien: darbe daryti pertraukas, ilsėtis po darbo, skirti
laiko sau.

„Kasdien
dirbame, todėl kasdien turime skirti ir laiko poilsiui, tik taip
galima išlaikyti balansą. Todėl ir relaksacijų užsiėmimų metu siekiu, kad naudingas
būtų net ir vienas kartas, kad žmogus išmoktų atsipalaidavimo technikų ir
galėtų tai pritaikyti kasdien“, – teigia „UPA Medical SPA“ psichologė.

5. Sumaniai planuokime kelias atostogas per metus

Pasak R. Kazlauskaitės, pagal naujausias
rekomendacijas, aštuonios dienos yra mažiausia atostogų trukmė, kurios reikia norint
pamiršti apie darbo stresą, atsakomybes ir visiškai atsipalaiduoti. Todėl labai
naudinga prie savaitės atostogų priderinti dar vieną šventinę dieną ar pradėti
nuo laisvo penktadienio. Taip pat geriau išdalinti savo turimas atostogas tolygiai
metų eigoje, negu išnaudoti visas atostogas iškart.

„Tai reiškia, kad reikės
planuoti ir laukti ne vienų, o kelių atostogų, nors ir trumpesnių. Bet kuriuo
atveju tai suteiks daugiau malonių emocijų. Be abejo, čia tik
rekomendacijos, tai yra labai individualu. Yra žmonių, kurie kartą per metus
pasiima beveik mėnesį atostogų, tačiau visus metus sugeba rasti laiko
atsipalaiduoti ir nepervargti“, – pastebi R. Kazlauskaitė.

6. Rinkimės poilsiui mėgstamą ir malonią veiklą

Pabaigai – ne ką mažiau
svarbi už aplinką yra ir poilsio veikla. Turbūt esate girdėję nusiskundimų,
kuomet draugai ar artimieji per atostogas pavargo dar labiau negu darbe arba
taikėsi prie giminaičių norų ir kentėjo darydami visai ne tai, ko norėtų.

„Planuodami tiek
savaitgalio, tiek ilgesnes atostogas, paklauskite savęs, kokie
mano poreikiai, kokios veiklos, vieta man
padėtų geriausiai pailsėti? Vienam tai bus atostogos sodyboje, kitam
– aktyvus poilsis, trečiam patiks SPA centras, kuriame viskas sukurta
taip, kad lankytojai kuo geriau pailsėtų, o ketvirtas galbūt pats norės savimi
rūpintis ir pabūti vienas gamtoje“, – teigia psichologė.

Ji pataria atskirti poilsį ir nuo buities rūpesčių, nes jeigu atostogas skirsite remontui arba žemės ūkio darbams, vėliau gali prireikti papildomų nedarbo dienų tikram poilsiui. Gera žinia – jei darote tai, ką mėgstate, poilsio kokybei nepakenks nei šaltasis metų sezonas, nei blogas oras, tad nusiteikite bent kažkiek laiko per dieną poilsiauti visus metus.

Rezervuoti Rezervuoti